Udgivet i Skriv en kommentar

Annoncering af Train Simulator Classic 2024!

Dovetail Games har annonceret at Train Simulator Classic 2024 udkommer den 21., maj 2024.

Fejr 15 år med den ultimative jernbanehobby med en episk rutesamling, eksklusiv Deluxe Edition og en ny måde at begynde at spille på.
Train Simulator Classic 2024, der snart ankommer til 15-års jubilæumsåret, tager dig med på en rejse til fem lande på tværs af over 450 km skinner. Læs videre for at finde ud af mere om de ruter, der er inkluderet i dette års opdatering, ekstraudstyret med Deluxe Edition og den nye mulighed for jernbaneabonnement.

Denne Train Simulator Classic-udgivelse indeholder to dele; en gratis kerneopdatering og en betalt opdateret rutepakke.
Opdateringen til Train Simulator Classic-grundspillet inkluderer ydeevneforbedringer, fejlrettelser, nye udviklerværktøjer og mere. Denne opdatering er gratis tilgængeligt for alle spillere som tidligere har købt spillet. Hold øje med de fulde patch-noter ved lanceringen.
Der er fem ruter inkluderet i Train Simulator Classic 2024-udgivelse. North Wales Coast Line, Bahnsrecke Riesa – Dresden, Northeast Corridor: Washington DC – Baltimore, Mittenwaldbahn: Garmisch-Partenkirchen – Innsbruck, og LGV: Marseille – Avignon. Bemærk at disse ruter ikke følger med opdateringen af grundspillet.

Læs videre her på den engelske artikel fra Dovetail Games

Udgivet i Skriv en kommentar

Produktopdatering Flensburg-Kiel

GBE har netop offentliggjort en opdatering for ruten Kiel-Flensborg. Der er foretaget følgende ændringer:

Landskab og barrierer rettet
Vinterlandskab tilføjet
Manglende udgangssignaler i Kiel tilføjet
Regn i Kiel hovedbanegård fjernet
Rettet forskellige flydende genstande
Platformlængde korrigeret i Kronshagen
Ruteegenskabsfil ryddet op

For at installere opdateringen skal ruten blot downloades igen fra kundekontoen og installeres.

GBE takker alle, der har givet feedback og ønsker dig rigtig god køreglæde!

Udgivet i Skriv en kommentar

Efterårsrabat på GBE-produkter

Indtil udgangen af oktober 2023 giver vi en rabat på Dkr 37,20 (= ca. 5€) på alle produkter* fra Global Bridge Entertainment.

* Undtaget er følgende: Produkter på tilbud, EasyLine-produkter, Trains and Stories. Rabatten kan maksimalt udgøre det enkelte produkts pris, så hvis prisen er lavere end Dkr. 37,20 vil rabatten være prisen og produktet er dermed gratis.

Benyt rabatkoden GK56JY2B når du går til indkøbskurven.

Udgivet i Skriv en kommentar

Ny rute fra GBE: Flensburg-Kiel

GBE har i dag udgivet en ny rute: Flensburg-Kiel.
Ruten, som er en 80 kilometer ikke-elektrificeret sidebane, blev grundlagt som Kiel-Eckernförde-Flensburger Eisenbahn-Gesellschaft (KEFE), og blev afsluttet den 13. juni 1878. Langs Østersøen forbinder denne jernbanelinje delstatshovedstaden Kiel med rombyen Flensborg.

Pakken indeholder både scenarier og kørende materiel.

Se mere her:  https://www.mitspil.dk/vare/flensburg-kiel/

 

Udgivet i Skriv en kommentar

Opdateringen til BR 610 EasyLine er her!!!!!

Opdateringen til 610 er nu frigivet. GBE har revideret følgende:

– Fuldstændig revideret motorlyd i samarbejde med Gainmaster (tak for den store støtte!)
– Kun bremsemodstand på den ene side af køretøjet
– Reduceret kørehåndtagets følsomhed
– Dynamisk bremsekraft reduceret
– Forreste køretøjsnummer er en smule revideret
– Mørket togradiotekstur

For at installere opdateringen skal toget blot downloades fra kundekontoen og installeres igen.

Vi vil gerne takke alle, der har givet os feedback og ønsker jer rigtig god køreglæde!

Udgivet i Skriv en kommentar

BR 610 EasyLine

GBE-Global Bridge Entertainment har netop udgivet BR 610 i deres EasyLine-serie

BR 610 er et to-vogns diesel multiple enheder (DMU) med vippeteknologi fra Deutsche Bahn. I 1988 og 1990 blev der bestilt i alt 20 af disse to-vogns togsætaf typen BR 610, som blev leveret i 1992. Togene fandt deres plads på strækningen mellem Nürnberg, Hof og Bayreuth og Pendolino-togene kørte der, indtil de blev taget ud af drift i 2014.

Togsættet kan købes her: https://www.mitspil.dk/vare/br-610-easyline/

Udgivet i 2 kommentarer

Fremtiden for Train Simulator Classic

Nyhed fra Dovetail Games den 21. december 2022 oversat fra engelsk. Originalteksten kan læses her: TRAIN SIMULATOR CLASSIC – THE FUTURE

Vi bliver ofte spurgt om, hvad fremtiden bringer for Train Simulator Classic, og det er også altid noget, vi tænker på. Vi taler med Senior Producer, Steve Dark, om hans vision for simulatorens udvikling fremadrettet….:

Hej allesammen!

For dem, der ikke kender mig, er jeg Steve, Senior Producer for Train Simulator. Mens jeg først for nylig har tiltrådt rollen, har jeg arbejdet hos Dovetail i over 8 år. Men min passion og engagement i Train Simulator går tilbage helt til begyndelsen af softwaren.
Ligesom mange af jer kom jeg ombord på den første dag, hvor Rail Simulator kom på markedet, og jeg har købt alle versioner siden, indtil jeg kom til Dovetail i 2014. Jeg brugte meget af min tid i softwaren på at lave mine egne ting og modificere det offentliggjorte indhold for at opfylde mine egne forventninger til, hvordan det indhold skal fungere.

Det, jeg elsker mest ved Train Simulator, er den frihed, det giver dig til at være kreativ, til at pille og lave ting til dine egne, til at samle og bygge noget, som du virkelig kan være stolt af. Intet andet stykke software giver dig det niveau af tilpasning eller til at opbygge en samling, der kan tilfredsstille hvad end du måtte være i humør til den dag.

Train Simulator Classic: Vores vision

Train Simulators økosystem handler om så meget mere end det indhold, vi laver, det handler om bidragene fra hele samfundet. Dem, der arbejder for at opfylde eller overgå dine forventninger med nogle af de mest avancerede tilføjelser, der nogensinde er lavet til Train Simulator af udviklere som Armstrong Powerhouse, ChrisTrains, Just Trains, ATS, Aerosoft og High Iron Simulations er blot nogle få af de store navne bidrager til økosystemet.

Jeg føler personligt, at Train Simulators styrke er, at den giver en unik platform til at bringe kreativiteten frem i alle, der har en interesse i tog eller jernbaner/jernbaner, uanset om du laver scenarier, ruter eller tog, eller bare pille og ændre noget en anden. har skabt. Uanset hvem du er, eller hvad du gør, er alt, hvad du opretter til Train Simulator, et bidrag til det bredere økosystem, og det er det økosystem, der er Train Simulators arv, der vil fortsætte så længe, der er dem derude, der ønsker at leg og nyd det arbejde, som alle har lagt i.
Så jeg er sikker på, at du kan se, at Train Simulator ikke forsvinder. Som I alle fortsætter med at investere i softwaren, gør vi det også, og jeg er her i dag for at skitsere noget af, hvordan vores investering i kerneteknologien kommer til at se ud, når vi bevæger os ind i Train Simulators fremtid.

Stabil og intelligent kerne

Måske er det vigtigste aspekt ved kernesoftwaren at sikre, at den er stabil. Train Simulator er et meget avanceret og komplekst stykke software – det var banebrydende på det tidspunkt, det blev lavet. Gennem årene har vi lappet og opgraderet ting, tilføjet nye ting undervejs og brugt det som en testplatform til nogle eksperimentelle ting. Det er alle de ting, vi gerne vil rydde op og rydde ud i. Alt, der ikke længere bliver brugt, vil blive fjernet. Ved at gøre det, vil det føre til meget renere, slankere og robust kode, og som følge heraf blive meget mere stabil.
Et område, vi søger at forbedre, er, hvordan softwaren kommunikerer med dig, spilleren, når tingene ikke går så godt. Lige nu er softwaren kun i stand til at vise én fejlmeddelelse, uanset hvilket problem du ser. Vi vil bygge mere granularitet til brugermeddelelsessystemet, så det vil give dig bedre kontekstuelle oplysninger om, hvad der er gået galt, i stedet for bare den samme besked igen og igen. Med tiden vil vi udvide dette til at omfatte endnu mere intelligente funktioner og beskeder, der vil gøre dig i stand til at forstå mere om, hvad der foregår under motorhjelmen uden at skulle dykke dybt ned i LogMate-logfiler.

Vi er allerede godt i gang med denne del af arbejdet og gør gode fremskridt. Der er stadig lang vej igen, men vores plan er at levere trinvise opdateringer til dig, når de er klar, og den første opdatering er planlagt til at komme til dig i de kommende måneder. Vi vil fortsat holde dig orienteret om fremskridt og give dig detaljer om, hvornår du kan forvente at blive involveret.

Ydelse og optimering

Som en del af vores tankegang ser vi på at forbedre ydeevnen på moderne pc’er. Train Simulator blev bygget til pc’erne i begyndelsen af 2000’erne, men tingene er gået ganske betydeligt derfra, og det var ikke noget, nogen kunne have forudsagt på det tidspunkt. Vores primære mål er at få Train Simulator i stand til at bruge de ressourcer, din pc har til rådighed. Dette vil give Train Simulator et nyt liv, hvilket giver mere ydeevne, hvilket muliggør stadig mere komplekst indhold og stressfri spil på moderne computere.
Noget af dette arbejde vil handle om at optimere, hvordan softwaren håndterer bestemte opgaver, såsom din samling af lokoer, ruter, scenarier og værkstedsindhold. Noget af det handler om at ændre, hvordan softwaren gør ting, såsom vigtige processer, der er afgørende for, hvordan softwaren fungerer, såsom streaming på en rute eller indlæse scripts.
Efterhånden som Train Simulator fortsætter med at vokse og udvide, vil behovet for, at det er i stand til at håndtere de krav, du stiller til det med store samlinger af indhold og understøtte de betydelige hukommelsesbelastninger, der er på den, være særligt vigtigt. Så med det i tankerne undersøger vi muligheden for at trække 32-bit-motoren helt tilbage og gå fuld 64-bit. Dette vil inkludere alle de værktøjer, du og vi bruger til at lave indhold.

Forbedret indholdsstyring

Et område, som Train Simulator ikke håndterer så godt, er din samling. Mens den gør et godt stykke arbejde med at indlæse alt, hvad du har installeret; det giver dig ikke nogen kontrol over det at kurere dit eget indholdsbibliotek. Så vi vil bygge dig et sæt værktøjer, der giver dig magten til at administrere din egen samling, uanset om det betyder at fjerne indhold, du aldrig kommer til at spille med, eller blot organisere din samling i kategorier, der gør det nemmere for dig at find det indhold, du elsker at spille med. Det er din samling, så vi synes, det er vigtigt, at du skal kunne administrere den, som du vil, og med store samlinger er det altafgørende at kunne organisere den.

Ny brugergrænseflade

Som en del af processen for at forbedre indholdshåndtering og forbedre den overordnede ydeevne, ser vi også på eftersyn af brugergrænsefladen. Vi bruger i øjeblikket Autodesk Scaleform til at håndtere brugergrænsefladen. Desværre er dette lidt langt i tanden i disse dage, og på grund af dets afhængighed af Shockwave, vil det ikke være egnet til vores langsigtede mål om at lægge kontrollen over din samling i dine hænder. Scaleform blev også pensioneret for mange år siden af Autodesk, så vi er ikke længere i stand til at holde dette opdateret med nyere versioner. Så vi vil søge at omfavne en moderne web-orienteret brugergrænseflade, som vil integreres bedre med Steam og vores egne hjemmesider, men, endnu vigtigere, gør det muligt for os at udvikle de værktøjer, du har brug for til at administrere dine samlinger, som du vil.
Som jeg nævnte i starten af denne artikel, er det bedste ved Train Simulator dens fleksibilitet i tilpasningen. Med en kraftfuld ny brugergrænseflade vil den give dig mulighed for at gøre meget mere end blot at administrere din samling. Det vil omfatte (for dem med de nødvendige evner) muligheden for at tilpasse grænsefladen til dine egne formål, bruge din egen baggrundsmusik samt vælge mellem et udvalg af grænsefladegrafik og farvestile, der passer til dig, eller endnu bedre, gøre det muligt for dig at lave dine egne og dele dem med dine venner eller fællesskabet. I skrivende stund er der stadig meget at undersøge på dette område, så dette vil sandsynligvis være et langsigtet mål. Vi skal muligvis tage dette trin for trin og udvide mulighederne, mens vi går.

DirectX Core-version

Endelig ved vi, at en DirectX-versionsopgradering er noget, der er blevet meget diskuteret i de sidste par år. Baseret på vores forskning er dette muligvis ikke noget, vi kan gøre nemt, da det kan påvirke hele din samling af indhold, da det fundamentalt vil ændre, hvordan ikke bare indhold fungerer, men hvordan det laves. Dette vil naturligvis komplicere tingene for alle, så vi skal være forsigtige.
Når det er sagt, søger vi at implementere en DirectX 9 til DirectX 12-oversættelsesfacilitet, der i det væsentlige vil give os DirectX 12-support i Train Simulator. På nuværende tidspunkt ved vi ikke, hvilke fordele dette vil give os i Train Simulator, før vi prøver det, men vi håber, at I alle vil være med til at teste det, når det bliver tilgængeligt.

Vi vil se, hvordan oversættelsen fungerer, mens vi går, men det kan kræve en alternativ løsning, som skal evalueres trin for trin. Vi holder dig orienteret om dette.

Afsluttende bemærkninger

Ovenstående er kun toppen af isbjerget. Der er ingen mangel på ideer til, hvordan vi kan forbedre og videreudvikle Train Simulator. Vi har læst og fortsætter med at læse alle de forslag, der er kommet ind fra jer, vores spillere, og vi vil fortsætte med at rulle bemærkelsesværdige ideer ind i vores tankegang, efterhånden som vi bevæger os fremad. Vi kan muligvis ikke tage højde for alle dine ideer, men vi kan forsikre dig om, at de bliver taget seriøst og diskuteret grundigt. Så du er velkommen til at fortsætte med at komme med dine ideer på foraene.
En advarsel, vi mener, det er vigtigt at fremhæve, er, at vi kun lige er begyndt på rejsen for at videreudvikle softwaren, så der kan være ting, vi bliver nødt til at justere og justere, mens vi går. Det betyder, at tingene i denne artikel muligvis ikke går videre eller kan have brug for ekstra tid til fuldt ud at realisere, så denne plan skal forblive noget flydende, da vi ikke har nogen idé om, hvilke udfordringer vi kan løbe ind i. Vi holder dig opdateret om, hvilke ændringer der er, og årsagerne til dem.
Som nævnt tidligere er arbejdet allerede startet og er godt i gang med den første opdatering, der er planlagt til at gå i de kommende måneder.

Vi håber, at du har fundet denne artikel af en vis interesse, og den giver en vis sikkerhed for, at Train Simulators økosystem er lige så levende og fyldt, som det nogensinde har været, og at der er en lang fremtid foran os, som vi kan